Få svar på dine spørgsmål

Har du spørgsmål om f.eks. tryksager, vores ordninger, vores produkter eller produktionen?

Nedenfor har vi besvaret de hyppigste spørgsmål, der måtte opstå både som privatkunde og virksomhedskunde.

For privatkunder

Hvornår bliver tryksagerne omdelt?

Tilbudsaviser, ugeaviser og kataloger bliver omdelt onsdag og torsdag.

Hvordan får jeg Nej Tak til Reklamer-mærke til min postkasse?

Ønsker du ikke længere at modtage reklamer, tilbudsaviser og/eller ugeaviser, kan du tilmelde dig Nej Tak-ordningen her. Derefter bliver dit Reklamer Nej Tak-klistermærke til postkassen tilsendt.

Hvordan afmelder jeg min Nej Tak-ordning?

Ønsker du at modtage reklamer, tilbudsaviser og/eller ugeaviser, kan du afmelde din Nej Tak-ordningen her.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har modtaget mine reklamer, tilbudsaviser, ugeaviser og/eller kataloger?

Hvis ikke du har modtaget dine tryksager, skal du udfylde reklamationsformularen her. I hverdagene er du også velkommen til at ringe til os på +45 70 10 40 00.

Hvad er NejTak+?

NejTak+ er en ordning, hvor du selv vælger, hvilke tilbudsaviser du vil modtage. Det er en del af vores Reklamer Nej Tak-ordning, hvilket betyder, at du kun modtager de tilbudsaviser, du har valgt. Du kan læse mere om ordningen her.

Hvordan tilmelder jeg mig NejTak+?

Du kan tilmelde dig NejTak+ her.

Hvad gør jeg, hvis jeg har modtaget tilbudsaviser og/eller ugeaviser, selvom jeg er tilmeldt Reklamer Nej Tak?

Hvis du har modtaget tilbudsaviser, ugeaviser eller magasiner, selvom du har et Reklamer Nej Tak-mærke på postkassen, kan du registrere din reklamation her.

Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål ang. til- eller afmelding af Nej Tak-ordningen?

Hvis du har problemer med til- eller afmelding af Nej Tak-ordningen, er du velkommen til at kontakte os på +45 70 10 40 00.

Hvordan afmelder jeg tilbudsaviser, reklamer og/eller ugeaviser?

Hvis du ikke ønsker at modtage tilbudsaviser, reklamer og/eller ugeaviser længere, skal du tilmelde dig Reklamer Nej Tak-ordningen. Det kan du gøre her.

Kan jeg stadig modtage ugeaviser, selvom jeg ikke ønsker at modtage tilbudsaviser?

Ja, du kan sagtens vælge at modtage ugeaviser uden også at modtage tilbudsaviser. Det gør du ved at udfylde formularen, og registrere ‘Reklamer Nej Tak incl. mærke’ i Nej Tak anmodningsfeltet.

Kan jeg stadig modtage tilbudsaviser, selvom jeg ikke ønsker at modtage ugeaviser?

Du kan sagtens vælge kun at modtage tilbudsaviser uden at modtage ugeaviser også. Dette gør du ved at tilmelde dig NejTak+-ordningen, hvor du udvælger de reklamer og tilbudsaviser, du ønsker at modtage, og til sidst i tilmeldingen fravælger at modtage ugeaviser. Du kan tilmelde dig NejTak+ her.

Hvorfor får jeg ikke tilbudsaviser?

Hvis ikke du modtager tilbudsaviser, kan det enten handle om, at din adresse er blevet registreret i vores Reklamer Nej Tak-ordning, som du kan afmelde ved at udfylde formularen her, eller også har du været tilmeldt NejTak+, og de tilbudsaviser, du har haft tilføjet til ordningen, er udgået. Se udvalget af tilbudsaviser, du kan tilføje til din NejTak+, her.

Er du hverken tilmeldt Reklamer Nej Tak-ordningen eller NejTak+, er du velkommen til at udfylde vores reklamation her. Så skal vi forsøge at finde ud af, hvad der er gået galt.

Hvorfor får jeg ikke ugeaviser?

Hvis ikke du modtager ugeaviser, kan det handle om, at din adresse er blevet registreret i vores Reklamer og ugeaviser Nej Tak-ordning, som du kan afmelde ved at udfylde formularen her.

Er du ikke tilmeldt Reklamer og ugeaviser Nej Tak-ordningen, er du velkommen til at udfylde vores reklamation her. Så skal vi forsøge at finde ud af, hvad der er gået galt.

Kan jeg selv vælge, hvilke tilbudsaviser jeg vil modtage?

Ja, det kan du. Med NejTak+-ordningen vælger du selv, hvilke tilbudsaviser du vil modtage. Det er en del af vores Reklamer Nej Tak-ordning, hvilket betyder, at du kun modtager de tilbudsaviser, du har valgt. Du kan læse mere om ordningen her eller tilmelde din husstand her.

Skal jeg bestille nyt mærke til postkassen, hvis jeg er flyttet?

Har du fået ny adresse, og fortsat ønsker at være med i Reklamer Nej Tak-ordningen, skal du registrere din nye adresse. Dette kan du gøre her.

Kan jeg ferieafmelde mine tryksager?

Hvis du er NejTak+-medlem, kan du ferieafmelde dine tilbudsaviser, reklamer, kataloger og/eller ugeaviser, så du ikke modtager unødvendige tryksager i den periode, du ikke er hjemme. Afmeldingen skal ske senest 4 uger før. Du kan maksimalt ferieafmelde 5 uger pr. kalenderår.

Hvordan afmelder jeg tilbudsaviser og/eller ugeaviser for et dødsbo?

Skal der afmeldes reklamer, tilbudsaviser og/eller ugeaviser i forbindelse med et dødsbo, skal du udfylde formularen her.

For virksomhedskunder

Er tryksager bæredygtigt?

Vores tryksager er trykt på FSC-mærket papir fra bæredygtigt skovbrug, og papiret bliver genbrugt op til 10 gange via vores retursystem. Tilbudsaviser, ugeaviser, kataloger og magasiner bliver pakket i vores produktion, hvor maskinerne kører på strøm fra vores solcellepark, og herefter bliver de leveret i postkasserne af vores omdelere, hvor størstedelen er til fods.

Vi arbejder hele tiden på at gøre tryksagen grønnere og finde på miljøvenlige løsninger.

Bliver tryksager stadig læst?

En Gallup-undersøgelse fra 2023 viser, at 63% læser tryksager hver uge, 73% mener, at tryksager oftest får dem til at købe produkter og 73% synes, at tryksager er den vigtigste reklametype.

Hvad koster det at få distribueret en tryksag?

Prisen på distribution af en tryksag afhænger af produktet samt antallet. Ønsker du at blive kontaktet med et godt tilbud af en af vores specialister, kan du udfylde kontaktformularen for det produkt, du ønsker en pris på:

Hvordan finder jeg ud af, hvilken løsning er bedst for mig?

Hvis du er i tvivl om, hvilken en af vores løsninger vil være bedst for din virksomhed, er du velkommen til at ringe til os på +45 43 43 99 00, så guider vi dig til, hvilken en af vores specialister du skal snakke med.

Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål vedr. min ordre?

Hvis du har spørgsmål ang. distribution af din tryksag, er du velkommen til at kontakte os på +45 43 43 99 00. Leder du efter en specifik kontaktperson, der er tilknyttet din tryksag, kan du finde oversigten over vores sælgere her.

Omdeler FK Distribution Direct Mails?

Ja, hos FK Distribution distribuerer vi også Direct Mails. Du kan læse mere om produktet og finde kontaktoplysningerne på vores specialister her.

Omdeler FK Distribution magasiner?

Ja, hos FK Distribution distribuerer vi også magasinpost. Du kan læse mere om produktet og finde kontaktoplysningerne på vores specialister her.

Omdeler FK Distribution også til virksomheder?

Ja, hos FK Distribution distribuerer vi også til virksomheder. Dette produkt har vi kaldt Erhverv. Du kan læse mere om produktet og finde kontaktoplysningerne på vores specialister her.

Job som omdeler

Hvordan bliver man omdeler?

Ønsker du at blive omdeler for FK Distribution, er du mere end velkommen til at udfylde vores ansøgningsformular her.

Hvor gammel skal man være for at blive omdeler?

For at blive omdeler skal du være fyldt 13.

Hvad er lønnen som omdeler under 18?

Som omdeler er du timelønnet. Din løn beregnes ud fra, hvor mange reklamer du har med, hvor lang din rute er, hvor gammel du er osv. Hvis du har flere spørgsmål til dette, er du velkommen til at ringe til os på +45 70 10 40 00.

Hvad er lønnen som omdeler over 18?

Som omdeler er du timelønnet. Lønnen afhænger af hvor mange timer du arbejder, hvor mange reklamer og aviser du skal omdele osv. Hvis du har flere spørgsmål til dette, er du velkommen til at ringe til os på +45 70 10 40 00.

Hvor tit skal der omdeles?

Der skal omdeles én gang om ugen, og du har to dage til at omdele i. Omdelingen ligger med start onsdag, og så har du både onsdag og torsdag til at omdele i. Som omdeler under 18 skal ruten være afsluttet senest torsdag kl. 20, hvor omdelere over 18 skal være færdige seneste torsdag kl. 21.

Kan man få et job hos FK Distribution efter, jeg har været omdeler?

Du kan sagtens fortsætte din karriere hos FK Distribution, efter du har været omdeler. Hvert andet år optager vi elever, som tilbydes en alsidig kontoruddannelse med stor variation af spændende opgaver. Du kan læse mere om elevprogrammet her.

Hvordan slutmelder man en rute?

Du slutmelder en rute enten via hjemmesiden, blivomdeler.nu, eller ved at sende en SMS til 1914, så snart du er færdig med omdelingen.

Hvordan finder man ud af, om der er nogle ledige ruter i nærheden af mig?

Du kan se, om der er nogle ledige ruter nær dig ved at udfylde formularen her.

Hvordan melder man sig syg?

Hvis du bliver syg, skal du ringe til din distributionsleder. Sygemeldinger via SMS eller mail accepteres ikke.

Hvordan melder man om ferie eller fridage?

Skal du holde ferie eller fridag, skal du kontakte din distributionsleder hurtigst muligt og senest 21 dage før.

Hvordan er man forsikret som omdeler?

Som omdeler er du omfattet af en lovpligtig arbejdsskadeforsikring og en ansvarsforsikring. Arbejdsskadeforsikringen omfatter skader sket på sig selv ved en ulykke. Ulykken skal ske mens du arbejder og være en følge af de forhold, arbejdet foregår under. Ansvarsforsikringen omfatter skader, der påføres andre (person- og/eller tingskader), mens du arbejder.

Generelt om FK Distribution

Hvem er FK Distribution?

FK Distribution omdeler fysiske reklamer, magasiner, kataloger og ugeaviser til de danske forbrugere. Det er også FK Distribution som står for den overordnede/nationale Reklamer Nej Tak-ordning. Nej Tak-ordningen kan du læse mere om her.

FK Distribution er datterselskab til den børsnoterede virksomhed North Media A/S, der udover FK Distribution A/S også består af bl.a. OFiR, Boligportal, Bostadsportal.se og Bekey.

Hvor længe har FK Distribution eksisteret?

FK Distribution har eksisteret siden 1965.

Hvem ejer FK Distribution?

FK Distribution er et af datterselskaberne til North Media A/S. Grundlæggeren af virksomheden er Richard Bunck.

Hvem sidder i bestyrelsen hos FK Distribution?

Medlemmer af bestyrelsen hos FK Distribution er:

  • Lasse Ingemann Brodt, Formand
  • Richard Bunck, Næstformand
  • Ole Elverdam Borch, Næstformand
  • Lisbeth Britt Larsen, Medlem
  • Kåre Wigh, Medlem
  • Martin Frandsen Tobberup, Medlem

Du kan se oversigten over medlemmer af bestyrelsen og direktionen hos FK Distribution her.

Hvad står FK for?

FK står for ‘Forbruger Kontakt’.

Hvor mange lokationer har FK Distribution?

FK Distribution har to lokationer; vi har kontor i Taastrup og Tilst.